6 feb. 2011

Cotlet de porc cu cartofi copti si varza rosie

Varza rosie si prunele uscate sunt intre ingredientele mele preferate, iar o garnitura din varza rosie calita cu otet balsamic si prune uscate...winner combo'. Prima data am folosit aceasta garnitura la o friptura de rata. Este probabil cea mai reusita imperechere gastronomica, dar am zis sa incerc si cu alt tip de carne..pana la urma ce poate fi rau.
Am identificat doua bucati de cotlet de porc in congelator, le-am lasat sa se decongeleze, dupa care le-am tavalit in mironedii. Adica piper verde, cimbru, usturoi pisat si sare. Am masat bine si cu un pic de ulei de masline, dupa care am pus bucatile de carne pe o tigaie tip grill incinsa bine.
Am rumenit carnea pe toate partile dupa care am pus-o intr-o tava de cuptor cu prune uscate, cativa catei de usturoi, ulei de masline si o cana mare de supa de legume (daca nu aveti, apa calda + o lingura delikat...works just fine)




Am lasat carnea la cuptor cam o ora jumate. Acoperiti cu un capac sau o folie de aluminiu in prima ora, iar apoi descoperiti tava si lasati carnea sa se rumeneasca.






























Cartofii fierti in coaja timp de 5 minute i-am pus in cuptor intr-un vas de ceramica, stropiti cu ulei de masline, piper verde si sare grunjoasa. I-am lasat acolo aproape cat timp a stat si carnea.
Cata vreme au stat bunatatile astea la cuptor am facut varza. Am taiat-o fasii cat mai subtiri, si am pus-o intr-o cratita cu o lingura mare de untura de gasca, un pic de sare, o lingura de zahar si un strop de apa. Am lasat asa cam 30 de minute, amestecand din cand in cand, dupa care am adaugat si cateva prune uscate plus cateva linguri bune de otet balsamic. Varza se inabuse la foc mic...daca mai trebuie mai adaugati grasime sau otet balsamic.
Cand sunt toate gata serviti pe farfurii mai mari, puneti din toate si stropiti deasupra cu sosul ramas in tava cu carne. Am servit cu un Merlot din 2009.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu